April 12, 2007

Time Magazine Corrects Story

Props to Time magazine for adding the following correction to the story “A Pro-Choice Movement in Mexico,” which, as we noted earlier this week, contained some pretty misleading information about emergency contraception:

The original version of this story inaccurately described morning-after pills being distributed free by Chilean President Michelle Bachelet as “abortion-inducing.” Though pro-life advocates claim the pills effect a kind of abortion by preventing a fertilized egg from implanting in the uterus in the first 72 hours after unprotected sex, the pills are more accurately considered an emergency contraception by the medical community since they technically prevent a pregnancy from occurring in the first place.

OK, so it’s difficult to comprehend how the phrase “a kind of abortion” made it into that sentence when it’s clearly an opinion the medical community does not support. Or, for the matter, how the original story make it past the editors in the first place. But hey, it’s still good to see Time respond.


One Response to “Time Magazine Corrects Story”

  1. lauram Says:

    Ah, the power of the inter-”tubes.” Ain’t it grand?

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word